fredagen

Fredagskvällens ståhej startade på Kellys.
Systers galna kompis tog med oss
till ett karaokeställe.
Tyvärr var det för sent för sång när
vi kom dit.
Det blev lite dans i stället.
Lite öl blev det också.
Victor dök upp.
När stället stängde drog A till en flirt,
syster åkte hem och Victor, James
och jag gick till Rockbaren.
Det var bara tio minuter
till stängning när vi kom, men
vi hann nästan med var sin öl.
J fick halva sin ryckt ur handen
innan vi blev fösta mot garderoben.
V åkte hem och jag och J gick på Valand.
(Man kan ju inte gå hem så länge det finns
något som är öppet.)
På Valand fick jag lära mig vad
en Turbo Shandy är.
Öl (valfri ljus lager) och smirnoff ice!!
Hur låter det?
Det var jättegott faktiskt.
Halv sex var vi hemma.
Lördagen började i slow motion,
men det rättade ju till sig också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0