Nytt år ...

...nu igen !
Det är med mycket blandade känslor
jag välkomnar det nya året.
Jag är lite nyårsskadad.
Traumatiska händelser har skett eller ja
speciellt en...
Jag och Simons pappa gjorde
slut en nyårsafton.
Utan att gå in på detaljer så
kan jag avslöja att åtta år tillsammans
avslutades oerhört känslofyllt 
med både gråt och tandagnissel.
Det är kanske inte så konstigt
att ångesten tränger sig på
i samma takt som minnena.
Det var länge sedan, men kanske
det vägval som haft störst inflytande
på mitt vuxna liv och även på Simons.

Men, men, det finns ju positiva
känslor med nyåret också.
Jag brukar sammanfatta årets händelser
för mig själv och lyckas faktiskt
fokusera på de positiva.
I år har jag också fått för mig att skriva
en lista till mig själv med saker som jag
måste göra under året.
Jag kommer på mig själv med
att bli lite bekväm eller kanske
en aning handlingsförlamad.
Jag önskar ju ofta att det skulle hända mer
intressanta saker i mitt liv så
istället tänker jag förekomma mig själv
genom att försätta mig  i intressanta situationer.
Jag ser det verkligen inte som några nyårslöften utan
mer som allvarligt menade förslag på
ett mer tillfredställande liv.

Men som sagt, blandade känslor är det.
Hoppas att det positiva har övertaget i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0