Avlastad

Nu har jag tillslut ramlat in på Svava.
Det satt en del människor i lobbybaren
och studerade min något problematiska entre.
Totalt överlastad av två axelremsväskor och
en posterrulle, med tjocka halsduken virad tre
varv runt halsen där också hörlurarna, modell större,
försökte få plats samtidigt som mössan envisades
med att halka ner över ögonen.
Jag kom i alla fall in.

Det står en dubbelsäng i mitt rum.
Undrar om det ingår en extra person till den extra sängen.
Det kanske inte är ett hotell med den typen av service.

Tåget bjöd inte på några spännande människor.
Det var ett mycket tyst och lugnt tåg.
Jag fick underhålla mig med att
skriva i min tågbok och lyssna på musik.
Jag hittade faktiskt en ny låt till
soundtracket till mitt liv.
Låtarna kvalar in på lite olika sätt, mest
handlar det om känslan, men ibland också texten.
Nu var det känslan.
Låten Twice med Little Dragon.
Mysig elektro-jazz.

 

Kommentarer
Postat av: Annelie

...soundtracket till ditt liv...så fint skrivet!

2007-11-14 @ 14:53:52
URL: http://anneliehansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0