Lite tyck om festivalen

Det var en fantastisk kväll i lördags.
Jag ger mig inte på att recensera men
tycker till lite kort om kvällen...

Jag såg på lilla scenen:
Fredde, Eddie Wheeler och Miss Fine Wine.
 De båda pojkarna har jag sett förut och visste ju
redan innan att det var bra, men lilla miss fine wine var ny för mig.
Det var så jävla bra!! Hon har en fantastisk röst,
men det kändes som att hon hämmades av att sitta ner.
Mysmusik!

På stora scenen spelade Kai Martin precis när vi kom.
Fullt ös och för liten tröja.
Transwagon följde med ståbas och melankoli.
Rudvall var ett av få inslag med svenska texter.
Bra men inget som fick igång mig.
DogToys gillade jag, men vid det laget så var jag så förbannad
på det fruktansvärt dåliga ljudet på stora scen att jag höll på att
förlora förståndet. Det var extremt hög volym, sången hördes knappt
och det man hörde var mest skrän.
Trummorna och basen däremot gick igenom mer än väl.
Skränigt är väl nyckelordet här. Fy fan!!
Christian Dohber var fantastisk. Det var dansvänlig musik och
han hade med sig en egen liten scen som han dansade runt på.
De tuffa tjejerna i Nober Hill rockade som vanligt,
men på grund av krockar i schemat så såg jag inte hela.
Lelandsville var skitbra, framförallt tjejen på sång.

Jag inser att jag ofta fokuserar på sången....

Norma Bates var egentligen häftigare och
roligare att se på än dom var bra tror jag. Totalgalen sångerska.
Sedan var det ju dags för min favvis Jaqee. Hon spelade med Dala och Hellberg.
Pojkarna började utan henne och så kom hon in efter en stund.
Det var ganska soft och lite annorlunda än vad man är van att höra Dala spela.
Bra, men bäst med Jaqee.
Kvällen avslutades punkigt med Fattijons/StrawDogs.
Jag kommer alltid att sakna bjälkarna i taket som fanns på gamla mortensscenen,
där Lars hade sin privata lilla lekplats.
Det var en fullspäckad kväll med mycket bra musik,
men tyvärr med ett extremt kass ljud.

Efterpartyt hos Lars och Sari slutade inte förrän kl sex på morgonen.
Stackars grannar!


Kommentarer
Postat av: Peter H

Tycker att det fattas ett band ;-)

2007-11-05 @ 21:04:25
Postat av: Robert

Tjaba! Nu har även jag en blogg.

2007-11-05 @ 21:17:18
URL: http://RobertGidlof.blogg.se
Postat av: malin

hahaha!! förlåt peter. jag ska genast rätta till.

2007-11-05 @ 21:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0