Sökes: billig städhjälp.

Skön dag!
Mycket jobb men i lagom takt.
Jag har också hunnit plugga lite.
Det enda som saknas för att jag ska
känna mig helt nöjd är städningen.

Min förbannade damsugare fungerar inte,
så jag måste låna mammas.
Det blir ju aldrig av.
Nu är dammråttorna stora som England!
Jag gör som skurtanterna förr,
kryper runt på alla fyra och våttorkar govet.
Det funkar inte så bra på mattorna.
De skakas lite halvhjärtat.
Eftersom jag bara tar det värsta ser
det ju lika jävligt ut igen efter en dag.

Imorgon har jag planerat storstädning.
Vi får väl se.

Snart ska jag åka och hälsa på en gammal väninna
som jag aldrig träffar nu för tiden.
Det ska bli jättekul att ses.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag är både billig och städmanisk ;-) Men bor lite långt bort....

2007-11-09 @ 15:16:06
URL: http://anneliehansson.blogg.se
Postat av: Vicktoria

Kan du inte låna grannens dammsugare? Litet närmare menar jag... Näre jag bodde på skolgatan och R flyttat, lånade jag Veras dammsugare. Släpade uppför backen...

2007-11-10 @ 11:48:29
URL: http://www.vick2ria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0