Vi vann...

...fast idag var det inte med Vilse.
Vilse var hemma och tittade på fotboll.
Jag quizzade m Peter, Jönsson, Martin P och Tompa.
Det gick jävligt bra som sagt.
En poäng till hade vi haft om jag hade litat på
mina känslor och inte lyssnat på de andra.
Fast det är svårt är att veta när man ska lyssna på sig
själv och när man ska ge sig.
Jag är ju helt ute å cyklar ibland.
Ja, vi vann i alla fall.

Jag föreslog att vi skulle träffas nästa vecka och dela
på pengarna eftersom jag och även Tompa skulle gå.
Men resten av pojkarna  tyckte att det var  bättre att köpa ut oss.
Ja det spelar ju inte mig nån roll.
Men killarna kan ju inte räkna!!
Jag försökte förklara,
men det känns ju så snålt att stå
och tjata om en 20:a.
Alltså, det är ju inte pengarna det handlar om
utan att räkna rätt.
Snarare matteprov än taskig ekonomi...20 kronor.
Det går ju bara inte att göra sig varken
hörd eller förstådd i detta läget.
Jag skickade ett sms, när jag gick hem så
jag kunde få prata utan att bli avbruten.

Så fick jag sagt mitt för idag.
Envetna (är det ett lokalt ord?) Malin!
Charmigt va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0