förmiddagskänslor

Jag har redan jobbat mer på tre dagar än vad jag ska på hela veckan,
så jag tar det lite lugnt idag.
Har suttit och druckit kaffe, lyssnat på radio och pusslat.
Morgonpasset spelade den här låten...



Jag har lyssnat på Foo Fighters sen dom släppte "The colour and the shape",
där bland annat låten Monkey wrench finns med.
Extremfan från början!
Plattan (som är nr 2 i discografin) kom 1997 och är vansinnigt bra rakt igenom.
1999 åkte jag på festival i Glasgow, egentligen bara för att se dom.

Jag är helt tonårsförälskad i Dave Grohl!

Idag när jag satt och lyssnade på radion och den här låten började
fick jag så ont i magen. Jag kände igen känslan som olycklig kärlek.
Jag backade, känslomässigt, tio år i tiden och
upplevde samma frustrerande sorg som jag gjorde då.
Jag tror att jag hade en släng av postnatal depression.
Det är den ända förklaringen jag kan komma på så här
i efterhand när jag minns hur jag mådde.
Det var lite läskigt.
Jag har ju inga sorger idag, men jag blev så ledsen.
Översatt till dagens situation så kände jag mig nog kärlekslös och ensam.

Låten är det bästa dom har gjort på 10 år tror jag..

Kommentarer
Postat av: nooni

aaa jo, det är den värsta delen.. den springer somom den hade klackskor.

2007-10-11 @ 11:52:15
URL: http://nooni.blogg.se
Postat av: Akinnah

Tack för dina fina ord.
Mm, musik kan verkligen ta fram de mest otroliga känslor i en som man trodde man stoppat undan...
/ Annika

2007-10-11 @ 13:41:21
URL: http://akinnah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0