sumpade lakan

Nu har jag kaffepreparerat lakan
alltså lördags outfiten
för en mumie.
Kaffesump lite vatten och ett lakan.
Det är allt som behövs för att få den
där lite lagom gamla, begravda touchen.

Problemet var bara att pga av tidsbristen
som råder så kunde jag inte låta det ligga så länge.
Men tydligen tillräckligt länge för att lukten skulle
gå mer mot sur sump än mot nybryggt kaffe.

In i tvättmaskinen åkte lakanet,
med förhoppningen att kaffefläckarna
skulle vara lika beständiga som på
mina jeans (där jag förövrigt inte ville ha några).
Men fan heller, lagom pissgult blev det.
Jag ville ha smutsbrun/kaffebrun!!

Jag har en annan idé.
Hårspray med färg!
Det kan aldrig gå fel. 
Bara om frisören inte öppnar
innan min buss går imorgon.
Jag hoppas dock på flyt.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Om man är någorlunda morgonpigg och inte bor i urskogen så är nog frisören lösningen på kvällens utstyrsbekymmer. Ha det så roligt! Och ja tack, länka på så gör jag detsamma!

2007-10-27 @ 00:28:43
URL: http://anneliehansson.blogg.se
Postat av: V

Have fun!

2007-10-27 @ 11:42:35
URL: http://www.vick2ria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0