All we are saying....

För en liten stund sedan fick jag följande meddelande på mobilen:

"In support of our incredibly brave friends in Burma: May all people around the world wear a red shirt on Friday, September 28. Please forward!"

Min kära vän och granne, mrs G, skickade detta till mig.
Jag blev så glad.
Initiativet känns helt underbart.
Hur långt sms:et har vandrat framkommer inte,
men i min fantasi, låååååångt.
Det är en romantisk önskan om att människan faktiskt är god.
Jag hoppas att så många som möjligt hänger på.
Det hade varit så häftigt om man gick ut på stan på fredag och alla var rödjumprade.
Jag vill jättegärna tillhöra en sådan grupp,
så jag kommer definitivt att bära rött på fredag.
Visa ditt stöd för de förtryckta Burmeserna.

Let's join hands and sing....

Kommentarer
Postat av: C!

bah...skulle aldrg visat dig hur man "klistrar in" en video hit...nu kommer det ju inte at finnas annat här... :P
bw, om man inte har påp sig en röd tröja imorgon, betyder det att manstödjer facistregimen i Burma? :)
Puss!

2007-09-27 @ 22:24:56
Postat av: malin

ja precis! Har du ens nån röd tröja?? Jag kan inte komma på någon jag har sett? Men du
är ju ändå min favvopojke så om du tar en rosa eller nåt så går det lika bra. ;) puss!!

2007-09-28 @ 02:04:52
Postat av: Annelie

Hej! HUR gör man för att få in en youtube-video? Har försökt utan resultat...

2007-10-05 @ 00:07:09
URL: http://anneliehansson.blogg.se
Postat av: Annelie

Den som hyr filmen får reda på handlingen...
/Retstickan

2007-10-07 @ 00:08:08
URL: http://anneliehansson.blogg.se
Postat av: Annelie

...jo och förresten. ALLA borde se den filmen! Den är bra!

2007-10-07 @ 04:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0