jag vet inte..

Det blev inte hem tidigt (så klart).
Däremot så lämnade vi krogen ganska tidigt.
Granne G, P å jag åkte hem till P redan vid åtta.
Vi har lyssnat på musik, pratat musik och spelat musik.

Vi kom in på ämnet "malin och sång".
Vissa jämförelser gjordes och P konstaterade att...
"Du är kass"
Jag hävdar bestämt att om han tycker så så är det helt ok.
Tyck så!
Jag hävdar bestämt att jag är tillräckligt gammal
för att ha kommit fram till att jag kan sjunga.
Jag är i alla fall inte kass.

Det är skit samma!
Det är ju en ren lögn att säga att jag inte lyssnar
och jag inte bryr mig.
Självklart var det det enda som upprepades i mitt huvud
hela kvällen.
S sa ju en sån grej också för miljoner år sedan
när han sa :
"Du har skolat din röst va?"
"Nja, jag har sjungit på musikskolan"
" Jaa.....vad synd!"
Flera år senare när jag frågade vad han menade så svarade han
att det var ju inte sååå...
det var bara mycket tuffare med en rå rock'n roll-röst.
Ja, men det kan ju jag också hålla med om.
Kunde han inte sagt det istället då?

Nej, fan!
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro.
Jag vill tro på mig själv,
men alla har vi ju sett "goingarna" på idol
och skräcken är ju att vara utan självinsikt.

Kommentarer
Postat av: Annah

Oroa dig inte! Du har koll,du får INTE jämföra dig med stollarna i idol! Sen vad man föredrar att lyssna på eller inte är ju upp t var o en,jag lyssnar gärna på när du sjunger...

2007-10-06 @ 21:02:33
Postat av: malin

tack annah! det känns skönt att höra att jag inte är helt ute å cyklar...

2007-10-08 @ 10:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0