God dag

Min labkompis M och jag
sammanstrålade nyss på labbet.
Jag frågade hur det var och hon
svarade att det var "...dumt att klaga,
har jag hört. Det finns dem som har det värre."
Jo, förvisso menade jag, men 
jag tycker faktiskt att man får klaga om
det är så det känns.
Man får säga som man vill.
M hade en lång lista på
saker som hon ville klaga på
och när hon var klar frågade hon mig
om hur jag har det.
Jag tänkte efter lite snabbt och
insåg genast att jag inte har
något att klaga på.
Härligt.
En fantastisk insikt så här på tisdag förmiddag. 

Kommentarer
Postat av: Annelie

Det är ju ganska skönt att det finns andra som har det värre. Att man inte är en av dom menar jag.

2008-04-15 @ 16:30:32
URL: http://anneliehansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0