På båttur i Lysekil.

0_1.jpg
På båttur i Lysekil.

På vägen ut var det en bil som körde upp
och lade sig tätt bakom.
Det satt en kille med solglasögon (pilot)
och pratade i telefonen. Han såg bekant ut.
Jag insåg strax att det var en gammal bekant
och vid en tonårsperiod även pojkvän till mig.
Det var en kort, kort tid och ärendet borde
vara preskriberat vid det här laget.
Han har många gånger bedyrat sin kärlek till mig
men jag lägger inte så mycket vikt vid det
eftersom han tidigare i livet lidit av svår mytomani.

Jo, jag bytte fil så snart jag kunde så han kunde köra om
samtidigt som jag blängde in i hans bil med
förhoppningen att han skulle se mig.
Nej då, han pratade på i sin telefon.
Som en biltjuv genade han igenom rondellerna
och skulle tydligen också ut mot Lysekil.
Den något lugnare trafiken framför fick honom
att sakta ner farten en aning så att jag kom i kapp honom.
Här börjar racet !
Jag lade mig tätt i baken på honom och när det blev
tvåfiligt så att han kunde köra om gammelfar i bilen
framför, så hängde jag på nära, nära.
Jag släppte ändå ganska snart för jag ville egentligen
bara provocera honom att titta på mig.
Jag stannade för kaffe.

När jag en liten stund senare kom fram till färjeläget
och efter att först kollat till frillan
såg jag honom alldeles utanför kiosken.
Han verkade inte se mig.
Jag kunde inte gå ur eftersom vi just skulle rulla på,
men jag tänkte att jag kunde gå bort till honom på färjan.
Jag låg i vänsterfil och han i höger.
Det var bara det att alla mittenfilerna fylldes
med enorma långtradare. 
Det var fullkomligt omöjligt att komma förbi.
Jag lade ner hela idéen.
Jag såg honom sedan susa iväg mot Lysekil och slog fast att
det var helt enkelt inte meningen att vi skulle träffas idag.
Det var i alla fall lite kul att se honom.

Han har avverkat en hel del kompisar och
många människor gillar honom inte,
mycket på grund av det notoriska ljugandet.
Jag har också varit arg många gånger och
svurit på att aldrig prata med den dumma jäveln
någonsin igen, men det har aldrig hållit i sig så länge.
Sedan han fick barn ses vi aldrig.
Det är ganska många år sedan nu.

En mycket speciell man.

Kommentarer
Postat av: Annah

ha ha ha..e d den jag tror att d e?

2008-04-03 @ 16:21:04
Postat av: malin

Japp :)

2008-04-03 @ 18:31:39
URL: http://mallanp.blogg.se
Postat av: Vicktoria

jag vill också veta...

2008-04-03 @ 23:18:10
URL: http://vick2ria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0