våren är kommen, tjohopptralala

Nu vaknar Sverige.
I alla fall Uddevalla med omnejd.
Det satt folk på Butlers utesevering i går.
En måndagskväll !!
Jag satt inne och lyssnade på musik.
Lars och Peter alltså Tribe Lars spelade först
och sedan var det Noel som efter ett tag fick
sällskap av Sorry Gilberto.
Noel och Sorry Gilberto är bekanta till Lars
(säkert via my space eller nåt)
från Berlin.
Mycket trevliga människor.
Jag och Peter bygger nu upp våra förhoppningar
om att få komma och spela på deras hemmakrog.
Sorry Gilberto består av två personer, en fräknig tjej
och en skäggig kille, som jag inte minns vad de heter.
De var lite spännande att lyssna på.
Underfundiga texter och roliga arr.
Annorlunda.

Simon kom förbi och svepte i sig en Cola.
En hel del busvisslande fotbollsfans hängde
i baren och tjoade på
Ljungskile, som vann sin andra match
(1-2 mot Trelleborg) för säsongen.
Jag var hemma tidigt.
Jag blir sprittande glad av så enkla nöjen.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Ja, nu vaknar man onekligen ur vinterkoman. Inte en dag för tidigt.

2008-04-22 @ 19:52:32
URL: http://anneliehansson.blogg.se
Postat av: Karin

Härligt med vår!Gick i shorts i går. -Inte snyggt med sparris vita ben men underbart. Tack för trevlig helg,du glömde osten.. Kram

2008-04-23 @ 12:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0