Roberto Pietro Williams

Jag är kär!
En förälskelse som smakar olivolja och salt
med den mjuka konsistensen av mozzarella
och doften av varmt hav, ackompanjerat
av Robbie Williams' Angel.
Jag är kär i Italien, särskilt i
Castiglione della Pescaia.



Mina fötter värker och är fortfarande fulla av blåsor
av allt vandrande, men det är ingenting som ens kommer i
närheten av att solka mina känslor.

Mina nyfunna fantastiska vänninor och jag har njutit underbara dagar.
"In Italy".....känns själen lätt.
Fantomatik Orchestra, ett 15 man starkt brassband,
förgyllde en av de härliga varmfuktiga kvällarna i Castiglione.
Vi började med Bellinis på Sax och sedan middag.
Vi fortsatte med vin i backen.
Simone och Fabrizio gjorde oss sällskap. Vi sjöng och pratade.
Kvällen/natten avslutades med vin på stranden.
Så skulle jag kunna ha det alltid..



Jag har fått hur mycket sol som helst.
Jag har ätit så god mat och
träffat så trevliga människor.
Jag vet inte hur man kan ha det bättre?

"Italienare är ett mycket vackert folk." ,
ett konstaterande som ställts flertalet gånger under veckan.
Några till som jag redovisa för är:
*Polisen kör onykter.
*Man har inte bara en efterrättsmage utan en för glass och en för Bellinis också.
*Havet är väldigt salt.



Resan i sammanfattning:
*Vanjas enorma resväska.
*Caprese med sjöar av olivolja och salt.
*Bellinis
*Svett
*Sand över allt.


Kommentarer
Postat av: Annah

ha ha ha..d där me polisen stämmer in på lanzarote oxå..galningar..så mkt me att sätta ett bra exempel ha?! Kul att du haft d bra gumman,d e du värd! kram

2008-08-15 @ 15:50:32
Postat av: Annelie

Jag är inte avundsjuk. Nästan alls...

2008-08-15 @ 17:08:31
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Mary

nej jag såg dom inte igår, ska se dom nästa helg!! längtar sååå=)!

2008-08-15 @ 18:39:18
URL: http://mariios.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0