Annorlunda morgon


Dagen startade med frukost i lugn och ro.
Telefonen avbröt mig.
Ett ovanligt tidigt samtal.
Det var en man som med en extremt bred Uppsaladialekt
förklarade att han inte kunde leverera paketet till Bastionsgatan 16
eftersom det inte finns någon sådan gata i Uppsala.
Jag svarade lite road av mannens munterhet att
det då går bra att skicka paketet till Uddevalla eftersom
det där finns en sådan gata.
Det lovade han.
Fem minuter senare och fortfarande lite tidigt,
för att var min telefon, ringde det igen.
Det var en kvinna på en skola i Lysekil som ville ge mig jobb.
Det var snällt, svarade jag, men jag har ett redan.
När frukosten var klar och barnet höll på att komma försent till skolan gav vi oss av.
Barnet kom i tid.
Jag åkte och lämnade  tillbaka en biblioteksbok i tid.
Till och med en dag före utsatt sista dag.
"Bilmecken" var nästa anhalt.
Min bil mår sådär.
Jag förklarade lite snabbt att det tjuter ibland på vänster sida fram
och så skramlar det någonstans under bilen som om någon plåt sitter löst.
Jag ombads av herr bilmeck att skriva en lista på vad jag ville att han skulle göra.
Så här löd den:

* Byte av alla vätskor.
* Kolla upp tjut
* Skrammelplåt

Han tittade på lappen och förklarade med ett leende att sådana
lappar sattes upp på väggen på kontoret för att läsas på tråkiga dagar.
Ja, vi får väl se hur det går för stackars bilen.
Det har i alla fall varit en trevlig morgon.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ha, ha. Fruktansvärt kul. Herr Bilmeck har ju humor, liksom du!!!

2008-08-27 @ 16:43:44
Postat av: Annah

Ja jösses för gamla bilar.... min låter som en fiskebåt för tillfället! Bra iofs,då blir ja inte så homesick... ler

2008-08-27 @ 17:07:01
Postat av: v v

härlig bilmek och ljuvlig malin



:))))

2008-08-27 @ 20:59:13
URL: http://vick2ria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0