besiktigad och glad

Väckningen på telefonen gick
igång klockan 6.50.
Jag har verkligen ingen aning om
varför jag fick för mig att gå upp så tidigt.
Jag vet ju hur trög jag är på morgonen.
Jag snoozade nog säkert 1 timma,
sen lägger min telefon av snoozen helt.
Jag somnade så klart tvärtungt och
vaknade senare av ett annat alarm.
Klockan var nio och telefonen visade 
"BILBESIKTNING !!" i displayen.
Neej, det hade jag helt glömt.

Jag gillar verkligen inte att besiktiga bilen,
för att bilar som jag tar på besiktning
aldrig går igenom.
Jag tror jag lockar fram elaka sidor 
hos bilprovare.
Jag var två minuter sen till min förbokade tid
men fick ändå vänta 10 min i kö.
(Det gjorde inte så mycket för jag träffade på
min favvo-hasse som jag är sååå svag för...)
När jag sedan kom in så satte jag mig
bredvid och läste tidningen för att inte reta
någon med min närvaro.
Jag tror att det hjälpte,
för  kära bilen gick igenom utan anmärkning.
HURRA!!!


Kommentarer
Postat av: Vicktoria

Grattis Mallan, det var dig väl unt!

Kram V

2008-01-23 @ 16:36:24
URL: http://www.vick2ria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0