Fantasilöst lyssnande

Huvudet är tömt på tankar.
Nu är det bara ljud.
Tangenterna som knattrar och
pålagda skratt som hörs ifrån
TV:n i vardagsrummet.
Simons sked klirrar emot
insidan av tekoppen.
Nu är det bedtime för barnet.

Jag borde komma på en bra mening
till min och P:s "saga", men jag vet
att det som måste komma
är en mening som för historien
framåt. En för historiens framtid
viktig händelse ska ordsättas.
Just nu har jag inte någon
fantasi...eller...fantasin har varit
borta  (rädd??) i snart en veckas tid.

Jag ska ta tag i det.
Bara inte just nu.


Kommentarer
Postat av: Vicktoria

hej, du har en utmärkelse att plocka upp hos mig, mallan!

PUSS

2008-01-15 @ 08:46:51
URL: http://www.vick2ria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0