hjärtesällskap

Att jobba gör mig gott.
Jag mår mycket bättre idag.
Lättare till sinnet.
Trots att det tunga grå vädret
nästan fick mig att gråta en stund,
så har det känts bättre...än igår.

Jag är i en ensamperiod.
Hur många vänner jag än har,
så är jag ensam i min kropp och själ.
Här inuti är det bara jag
och det kan vara ganska så läskigt ibland.
Ja, alltså inuti mig själv är jag ju alltid ensam
inte bara den här perioden, men jag menar
att just nu är det lite jobbigt.
Det hade varit lättare om jag hade haft någon
i mitt hjärta som delade mina upp och nedgångar.
Det blir lite mindre läskigt då.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Man ska inte umgås under sin nivå. Det var vad som hände med henne.

Det där uttrycket, att jobba gör gott, känner jag väl igen från mig själv. Det är en fin och stadig mur att ducka bakom. Glad att jag får ta del av dina fina tankar här iallafall. Styrkekram!

2008-01-07 @ 21:53:53
URL: http://anneliehansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0