älskar sommar

Igår var jag och mitt stora barn,
hans ännu större kompisar, min syster,
min mamma och hennes väninna på
stranden.
Årets första stranddag med tillhörande
fika och bikinibesvär.
Det är ganska jobbigt den där första
avklädda dagen.
"Kläderna" sitter obekvämt och inte alls på den plats de ska.
Jag rättar till hela tiden.
Huden är blek. Har jag missat att raka någonstans?
Jag borde nog ha filat fötterna.

Årets första dopp var otroligt skönt.
När jag kom upp ur vattnet syntes dagens sneda solbränna.
Solen träffade mig snett bakifrån under 3 timmars tid och
mitt vänsterlår är nu vackert rött, likaså min vänstra axel.
Resten av mig är fortfarande blek
från flera års regn.
Min oro för det badande barnet och vänner var
nästan obefintlig för en gångs skull.
Trots att de lekte rövare på en pontonbrygga.
Tillsammans med en hel hög med ligister försökte
de trycka ner bryggan under vattnet på olika sätt.
De hade väldigt kul.

Härlig dag.
Jag satt ute hela kvällen och läste.
I linne och shorts.
Det var så skönt.
Inga mygg.
Bara alldeles perfekt.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jag har också badat i helgen, underbart!



Och apropå frågan så tror jag helt enkelt att det står för att du borde frysa dina tillgångar ett tag ;-)

2008-06-02 @ 09:15:44
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: malin

Haha ! Jag det verkar ju logiskt:)

2008-06-02 @ 09:17:43
URL: http://mallanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0