Förvirrad och glömsk

Jag har helt glömt bort att planera för midsommar.
Jo, jag har ju pratat lite löst med folk,
men aldrig kommit till beslut.
Det har varit så mycket annat och så
har det ju varit så lååångt kvar.
På fredag är det den svenskaste dagen som finns.

Kan inte låta bli att tänka på den gången vi firade
midsommar i Beitostölen i Norge.
Vi klädde in den något skeva stången med blommor
(efter det att Magnus, som ser lite ut som ett skinnhuvud,
hade skrämt slag på grannen genom att fråga om hammare
och spik för att han skulle bygga ett kors.
Han trodde nog att det skulle brännas.), sedan
åt vi gott och sent på kvällen dansade vi som galningar.
Jag har aldrig sett Matti skratta så mycket någonsin.
Det var så kul!

Det är ju inte en märkvärdigt dag,
men helt själv vill jag ju inte vara.
Simon ska vara i Bovall med sin pappa, brorsa
och de andra som tillhör den familjen.
Jag får höra mig för så här i sista stund
och se om någon har plats för lilla mig.
Det löser sig nog.
Nu ska jag till C och kolla fotbollen.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Själv jobbar jag i just norge 8-22.30 den dan. Ska köpa mig något gott till lunchrasten :-/

2008-06-19 @ 12:08:21
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Tomas

Din pôjk ska minsann få fira midsommar på fin ort ja.. ;)

2008-06-20 @ 10:39:12
URL: http://tr3tton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0