Söndag

Usch, blä och tvi.
Min härliga avslappnade söndag
har förmörkats av pengaångest.
Det är väl fan att det ska vara så
svårt att leva hyfsat på en lön.
Jag tycker att jag klarar singellivet ganska bra,
men när det gäller ekonomin känner jag mig
alltsom oftast ångestladdat desperat.
Jag har unnat mig att gå på en endagsfestival i Stockholm,
men nu svider det för egentligen har jag inte råd.
Jag har naturligtvis fått restskatt på 3000:-.
Jag har ingen aning om hur jag kommer att lösa det.
Kanske måste jag jobba extra på min semester.
Måste försöka låta bli att tänka på det nu.

:(

Kommentarer
Postat av: Annelie

Min överlevnadsinkomst stavas Norge.

2008-06-09 @ 10:50:31
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0