Vilken vanlig ...

Vilken vanlig dag det är idag.
Det är ju väldigt ovanligt fint väder,
men förövrigt så vanlig.
Typiska saker händer på vanliga dagar.
Ovanliga fast ändå inte.
Jag skulle egentligen varit på sjön en stund,
men killen jag skulle åka ut med är tidsoptimist
och insåg försent att han inte skulle hinna.
"Som vanligt", sa hans chef.
Jag tänkte att jag kan åka ut själv och hämta musslor.
Utan båt.
På med bikinin och ut i vattnet!
Nähä...
Jag hade blivit inparkerad och grannarna var inte hemma.
Alltså jag visste ju att jag var inparkerad tidigare på dagen,
men jag trodde ju inte att människan skulle gå hemifrån då.
Inget vadande eller badande för mig alltså.
Jag fick gå till labbet och ta hand om musslorna som kommit dit
och sedan fick jag gå till posten och sen hem.
Det var inga problem.
Det var en skön promenad,
men det var tur att jag inte hade bråttom.
Som jag vanligtvis har.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Bada? I maj? På riktigt?

2008-05-22 @ 19:14:38
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Vicktoria

Va? Har ni det varmt?

2008-05-22 @ 22:43:42
Postat av: Tomas

Min spontana tanke var precis som alla andras här: Bada? Nu?



Fast sen kom jag på. För några år sedan (hmm säg 15 eller så) så badade vi ALLTID 1 april. Och det var inte så farligt. Får man tunnare hud när man blir äldre eller vad? Blir till att bada i helgen tror jag.

2008-05-23 @ 09:28:40
URL: http://tr3tton.blogg.se/
Postat av: malin

Det var ju fint väder. Varmt och så...å jag vet i alla fall att det är runt 14 grader varmt i vattnet.

2008-05-23 @ 11:46:55
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: Tomas

14 grader!!?? Då är det ju inget att snacka om. Bara att hoppa i plurret.. ;)

2008-05-23 @ 15:42:27
URL: http://tr3tton.blogg.se/
Postat av: Annah

Ni e ju galna! minst,o då menar jag verkligen minst,20 grader får d allt va innan man hoppar i!

2008-05-23 @ 22:12:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0