Helg utan dator

En mycket ovanligt lugn barnfri helg.
Hemmasitt med några goda vänner.
Lite vin och mycket musik och prat.
På fredagen besökte jag visserligen
Uddevallas uteliv en eller kanske två timmar.
Det var fint.
Jag fick en söt liten invit men avböjde redigt.
Trots det mycket måttliga alkoholintaget på fredagen
så vaknade jag med en jobbig huvudvärk.
Jag ignorerade den och promenerade (som
en vuxen och mogen människa) ner till museet och
tittade på den nya utställningen.
Pratade lite med Kristoffer.
Kilade en sväng in och pratade med Tina i butiken.
Fikade.
På kvällen kom Claes.
Vi tittade på en film,
lyssnade på musik, pratade och drack vin.
Man kan ju tycka att jag borde tycka att vin, prat och musik
är en väldigt enformig och uttjatad syssla, men
jag måste säga att jag inte har tröttnat ännu.
Just nu sitter jag hellre hemma och löser
världsproblemen med mina vänner än går ut på krogen.
Det är i alla fall mindre ångestframkallande.

Igår jobbade jag några timmar.
Jag var på sjön och hämtade musslor.
Underbar dag.
Kallt som i ett frysskåp, men stilla och härligt.
Passade också på att hälsa på gamla vänner,
som jag inte har träffat sen jag och exet H bröt upp.
De har köpt en stor gård som de relativt nyligen flyttat in i.
Det var så fint så jag blev alldeles avundsjuk.
Det var jättekul att träffa dem igen.
Å jag blev bjuden på fest.
Faktiskt en mycket givande och härlig helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0