Nya tider

Den döda bilen står fridfullt på macken.
Jag sörjer den en aning.
Det var en fin bil.
Jag hoppas att det dyker upp någon
som vill köpa en fin fast död bil och
återuppväcka den eller kanske använda den som donator.
Det finns delar som säkert kan transplanteras in i
skadade Nissan-bilar för att göra deras liv längre och bättre.

Men nu har jag sörjt färdigt.
I morgon eller på fredag hämtas vår
helt nya bil från bilfirman.
Eftersom mamsen är lite allergisk mot
bilproblem i största allmänhet så blir det
nu en leasad miljöbil.
Alla problem löses på ett kick.
Kanske lite dyrt och lyxigt, men
vad gör man inte för att slippa bilmecksångesten?
Det är ju samma kostnad varje månad oavsett
bilens vigör och eventuellt nödvändiga åtgärder.
Varken mer eller mindre.
Fantastiskt !


Kommentarer
Postat av: Anna T

Jag beklagar sorgen över bilen. Vad fint att du går med på att h*n kan vara donator och hjälpa andra små bilar där ute...

Härligt med ny bil också!

Kram

2008-10-30 @ 10:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0