Luft

Jag börjar känna av all instängdhet.
Jag kommer aldrig ut.
Mest beror det på att jag inte har någon lust
att gå ut i skitvädret, men jag märker av det.
På sommaren är jag mer ute än inne och jag gillar inte riktigt det här.
Anna T har varit här och fikat idag.
Vi gick in till grannSara och sällskapade med henne, Tessan och
alla barnen, eller ja, 3 av 4 eftersom Simon var i skolan.
Umgänge är alltid mysigt.

Resten av dagen har ägnats åt jobb.
Ända till klockan blev åtta.
Jag känner mig ganska nöjd men jag saknar frisk luft.
Jag kanske ska sätta mig i tvärdraget mellan ytterdörren och vardagsrumsfönstret?
Jag behöver ju inte ens öppna dom.
Det är ju bara så kallt.
Nej, jag kryper ner i soffhörnet i stället och väntar på bättre tider.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0