vårfilosoferande

Det såg ut som vår men kändes som vinter.
Jag åkte en tur till Mollön för att fota musslor till min rapport.
Funderade på människans strävan efter tvåsamhet.
Ibland saknar jag så att ha ... någon.
Men varför? Jag har det ju faktiskt ganska bra ändå.
Jag saknar inte besvikelserna och grälandet.
Jag saknar inte heller ångesten som drabbar mig efter ett gräl.
Det kan visserligen vara lättare att vara två.
Man är aldrig ensam.
Man platsar i alla sällskap.
Man får det bättre ekonomiskt genom att många utgifter delas.
Men va fan, det är ju inte därför jag vill ha ... någon.
Jag vill ha kärlek.
Men finns det livslång kärlek?
Jag vill inte ha ... någon för att jag inte har något bättre.
Har jag bara inte träffat rätt ... någon.
Jag kan bli jävligt rädd när jag ser vissa par.
De ser ut som om deras liv bara är bättre än inget.
Vissa har ett beteende som skriker att deras man eller fru är bättre än inget.
Förvisso känner jag ju också fantastiskt lyckliga människor som skulle bedyra att kärleken finns.
Ja, vad vet jag?

Kommentarer
Postat av: Annelie

Fin bild, fina ord.

2009-03-24 @ 20:36:50
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Åsa

Åh Malin....vad fint skrivet.

Din någon finns där ute. Kanske närmare än du tror.



kram

Åsa

2009-03-25 @ 08:17:02
URL: http://javafaan.blogspot.com
Postat av: vicktoria

jag tror på dig och du är klok.

2009-03-25 @ 14:17:01
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: Annah

Jag vägrar att tro att det inte skulle finnas en "någon" därute till dig & mig vännen!

Vi måste bara hitta dem..bara & bara e det ju inte,men hellre att det tar lite tid än att vi får fel någon?

KRAMAR Annah

2009-03-25 @ 14:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0