God dag

Härliga helg!!
Den blir så lång när den börjar redan på en torsdag.

Melodikrysset är löst och lördagen har börjat bra.

"I mitt garage" var en kul tillställning. Använd länken och titta på videos från kvällen.
Jag hade en annan plan för avslutningen men ibland blir det inte som man tänkt.

Igår fick jag betala för utsvävningarna och var liggande halva dagen.
Jag hamnade senare på mammas balkong i solen och höll på att aldrig komma därifrån.
Fick ta mig i kragen framåt kvällen och masade mig bort till Claes och Kattis.
Grillning med en massa trevliga människor.
Med lite vitt vin i vårkvällen slog jag mig ner på en filt på gräset och sällskapade.
Jenny Wilson, Little dragon och Rancid kompade oss från spotify.
Jag hamnade i en helt fantastisk diskussion med Andreas och Jonas.
Könsroller.
Finns det en biologisk grund eller är skillnaderna i könen enbart socialt ärvda?
Är vi genetiskt lika olika inom som emellan könen? Är det vi föräldrar som påverkar våra döttrar att välja rosa?
Vi var ganska högljudda och det lät kanske lite aggressivt ibland, men det var egentligen bara uttryck för det kraftiga engagemang som vi alla tre känner för ämnet.
Många bra åsikter kom ut och alla biodrog med väl genomtänkta argument.
Det är ett riktigt spännande område där det inte finns några säkra svar.
Det finns många teorier men väldigt lite fastslagna "sanningar".

Nu är "Mammas nya kille" snart slut och jag siktar på det fina vädret och en fika på stan.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ha det så skönt i solskenet!

2009-05-02 @ 13:35:53
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Paddy

"Är vi genetiskt lika olika inom som emellan könen? "

Ja för fan! Det är lixom det som är grejjen? Det är grymt att vi är olika! Hur kul skulle det vara om alla var exakt likadana? Och fruntimmer är ju så goa! :D Sen om vi snackar lika lön för... etc det är en tröttsam debatt som borde vara över för längesen. Om ni hajar. Självklarheter.

2009-05-02 @ 22:36:15
Postat av: malin

Jag använde nästan exakt dina ord i den diskussionen:)

2009-05-02 @ 22:47:50
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: Annah

Heja Malin!

Gillar din diskussions-glöd! =)

Kramar A

2009-05-03 @ 09:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0