Dåliga egenskaper

Jag måste lära mig att hålla inne vissa tankar.
Man måste inte säga allt även om man är irriterad.
Det har surats idag och jag känner att hjärtat är dränkt i tjära.
Från att vara nära, nästan en sammanväxt enhet, förflyttades
vi till två skilda verkligheter med en hel evighet mellan oss.
Bara efter en sekunds ouppmärksamhet.
Det kan kännas som en bagatell i efterhand men jag har erfarenheter som 
påminner mig om att jag tar lättare på gräl än vad andra gör.
Det lagras i vissa människor och det gör mig lite rädd.
Jag hade glömt hur det känns, det tunga hjärtat som dryper av trögflytande
ånger, ångest och en desperat önskan att vara en bättre människa.



Kommentarer
Postat av: Annelie

Kram till dig, hoppas det känns bättre idag! Bilderna är från smögen, men vi bor i kungshamn :-) Vi stannar tyvärr bara till i morgon.

2010-08-07 @ 12:01:23
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0