Nissan - part tre

Igår spenderade jag hela kvällen i garaget.
Det var riktigt intressant.
Skeptisk är väl ett milt uttryck för min inställning till vad
vi kan göra för den stackars bilen, men jag är ändå fullt
engagerad i att försöka åstadkomma mer eller mindre mirakel.
Jag har tillsammans med sonen och under överinseende av Y
skruvat av huven, monterat loss kylaren, stötfångaren och strålkastarna,
eller i alla fall vad som var kvar av strålkastarna.
Vi fick lossa lite på ena skärmen för att komma åt att räta ut ett kraftigt veck på
metallramen som kylaren och strålkastarna fäster i.
Den var nog intryckt drygt en decimeter.
Här kom Y med i själva arbetet.
Jag stog där i garaget och bara önskade mig en plåtslagare men det dök
inte upp någon så det var bara att bli lite agressiv mot bucklorna och hamra loss.
Målet är att få den att se ungefär ut som den gjorde innan så att ljusen ska kunna få rätt inställning
och det är vårt absolut svåraste uppdrag i den här reparationen.
Men i alla fall är huv (i rätt färg), höger blinkers och ny (begagnad) kylare beställd
och ska hämtas nästa vecka i Borås.
Det kan gå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0