Close encounter

Idag är jag uppe tidigt.
Helst skulle jag förstås vilja sova.

Jag ska ringa en Niklas på bilfirman som igår kväll fick ta emot min bil.
Jag behöver ett utlåtande och sedan tacka nej till reparationen
som annars skulle förstätta mig i personlig konkurs.
Det nära sammanträffandet med ett rådjur skapade mig både obehag
och en fruktansvärt pressad ekonomisk situation. Det stackars rådjuret
själv fick sluta sina dagar i ett blött men gräsmjukt dike i Vänersborg.
Det gick i alla fall fort och när jag kom fram till henne var hon redan död.
Hon blundade där i diket när jag tittade ner på henne från vägen.
Det regnade oavbrutet.
Polisen jag pratade med var trevlig. Y svarade inte i telefon.
Kvinnan på bärgningscentralen var trevlig. Y svarade inte ännu.
Mamma svarade. Inte Y.
Trevliga människor stannade och undrade om jag mådde bra.
Nyfikna pappor med barn var ute och blängde på stackars i diket.
Y måste ha somnat?
Bärgarn var trevlig, men dyr. Han konstaterade också att reparationerna kommer
att bli saftiga eftersom min halvförsäkring inte täcker vagnskada.
Har Y glömt telefonen på jobbet?
Efter att pappersarbetet var avklarat blev jag avsläppt på Max i Överby
för att invänta mamma som var påväg för att hämta mig.
Istället för att komma hem halv nio och kunna krypa ner bredvid sonen i soffan och se
en bra film fick jag vänta i regnet på en återvinningsstation i Vänersborg och var hemma halv elva.
Precis då kom Y. Han hade glömt telefonen på jobbet.
Något som aldrig händer annars.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Men gud!! Tur att du klarade dig!!

Visst är det synd om rådjuret men DU kommer faktiskt först!

Vilken skit dag? Får man säga så?



Hoppas denna blir bättre! :)



2010-08-18 @ 10:08:22
URL: http://javafaan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0