att tiga

Idag är jag fundersam.
Jag funderar på om man kan göra skillnad för någon.
Jag har så mycket åsikter och tankar om situationers ursprung.
Det bara blir så... Jag drar slutsatser om hur saker har uppstått och
varför det är som det är i människors liv.
Jag talar gärna om vad jag tror är orsaken
och gärna också en möjlig väg ur problemet.
Det låter nog väldigt genomtänkt och klokt,
men kan man påverka någon med ord?
Kan man påverka någons väl och ve
genom att vara snusförnuftig?
Jag är inte riktigt säker på att det är en bra egenskap,
det där att komma med råd till folk i besvärliga situationer.
Det är ju av kärlek jag gör det.
Det och en oförmåga att hålla tyst,
men jag kan bli lite orolig...
Kanske är det bättre att vara tyst och bara lyssna?

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ord gör skillnad. Även om personen kanske inte kan ta in det med en gång, så kanske det fastnar till ett senare tillfälle.

2010-06-11 @ 08:24:12
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0