På gång!

Jag koordinerar människor och handlingar.
Det sorteras  i huvudet och när allt ligger på plats och
jag tror att jag kommit ihåg allt så börjar jag om.
För säkerhetsskull.
Jag får ju inte glömma något.
Barnen är instruerade att blanda saft och göra mackor
inför strandtrippen, i väntan på mormor.
Min pappa har fått instruktioner om att tömma brevlådor och
mata fiskar under tiden jag befinner mig i andra länder.
Musslorna kokas och jag planerar eftermiddagen.
Jag ska tvätta, hånglas, packa, repa, hångla lite
mer och jobba in en vecka på tre dagar.
Det är inte jobbigt eller stressande men det håller mig
ovanligt alert och uppmärksam.
Snart är det semester.
Mmm...

Kommentarer
Postat av: Annelie

Nice! Semester här också från idag och Marocko imorgon :-)

2010-06-21 @ 13:20:12
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0