störd sömn

Vi tog sovmorgon i dag.
Alla mina 50-nånting knottbett väckte mig
vid tretiden när jag nästan precis hade somnat.
Jag vaknade med tårar i ögonen och med en rusande puls.
Bara efter ett par minuter så trodde jag på fullt allvar 
att jag skulle förlora förståndet.
Jag gick in i badrummet och blötte ner en handduk
som jag la på benen där det kliade värst.
Det svalkade bra och ännu bättre när jag fläktade lite.
Jag släpade med mig den dränkta handduken in i sängen.
Det var läskigt.
Jag fick ha den bredvid sängen så jag kunde
rycka till mig den om det blev förjävligt.
Det måste vara en utmärkt tortyrmetod, knottbett.
Y blev också torterad av en fluga.
Den ville jättegärna surra runt oss oavbrutet.
Jag sov vid det laget men för Y var det omöjligt.
Han hämtade flugsmällan och då var den naturligtvis puts väck.
Några timmar senare, när jag hade vaknat igen,
lyckades han få död på den.
Då somnade vi igen.
Det var verkligen inte läge att gå upp klockan sex.

Kommentarer
Postat av: Karin

Ta allergimedicin.Hjälper mot allt som kliar och dämpar baksmälla. Nobelpriset borde det få både i medicin och fred. Ska du vara borta länge? Kanske kan träffas snart? kram

2010-06-23 @ 10:47:56
Postat av: malin

Jag kommer hem den 5 juli. När kommer du ner hit? Jag har nog tänkt en liten roadtrip med Y. Jag vet inte riktigt när, men då stannar vi i alla fall till hos er om ni är hemma.

2010-06-23 @ 14:13:08
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: Karin

Vet inte än. Beror på när det passar att vi kommer till Flekkefjord. Är i Danmark första veckan i augusti annars inga fasta grejer än. Hälsa syster=)Ska du vara i brighton hela tiden?

2010-06-23 @ 16:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0