upp och ner...

Dagarna fylls med både nyttigheter och njutigheter.
I helgen var jag njutig.
Det var inte klar himmel och sol men en söndagstur till
käringön med varma ostvindar och korvgrillning är svårslaget.



Soldyrkande i trädgården och en "romantisk" fyrhjulingstripp i naturen
var den optimala sysslan efter en stressig måndag i labbet.
Jag blev lite besviken över att behöva träna istället för att
åka till Hunnebo på tisdagen, men man kan ha det klart värre.
Pizza i trädgården är fint.
Några nyttigheter måste vi också få gjort för att Y
ska känna sig nöjd med livet, så en del tvätt blev
tvättad och gräset blev både klippt och trimmat.
På det hela taget en härlig start på veckan
och ändå så rasade humöret fort och med kraft.
Ögonen sved och tårades och hjärtat sjönk i bröstet.
Stackars Y blir så orolig...vad är det, frågade han med sammet
i rösten, kärlek i blicken och huvudet lätt på sned.
Jag vill inte vara gråhårig, snyftade jag för honom helt oväntat.
Vill du inte bli gammal? undrade Y och försökte förstå.
Jag försäkrade att jag inte alls lider av några åldersnojjor,
men jag vill för den delen inte bli gråhårig.
Men allvarligt hur kan ett par gråa hår orsaka ett sånt sammanbrott?
Ska jag bli orolig på riktigt nu?
Idag är det sol i sinnet igen.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hm. Pms? Låter iallafall som mig en gång i månaden ;-)

2010-06-02 @ 10:44:01
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: malin

kan vara :)

2010-06-02 @ 10:55:59
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: Anna T

Jag bröt ihop för några veckor sen och började storhulka. Micke kom infarande och undrade vad som stod på. 3!!! j*vla gråa hår hade jag hittat # på en gång. Att Micke sen börjar le för han trodde det var något värre gjorde inte saken bättre. Nu är jag ju liiiite känsligare med alla hormoner som dansar runt i mig. Men kom fram till att lite hårfärg och så är problemet löst! Kram

2010-06-02 @ 14:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0