ekonomiskt efterbliven?

Familjerna Sandberg-Persson och Östh
har äntligen fått ihop en gemensam utflykt.
Det känns riktigt roligt att det blir av.
Nu är det bara den ekonomiska biten.
Fattiglappen Malin ska försöka få ihop det här,
två födelsedagar och en skolavslutning på
den 75% lönen som trillar in om en vecka.
Ja förutom de vanliga räkningarna som
tyvärr inte vill upphöra att dyka upp.
Ja, jag får ju bara se till att det räcker på något sätt.
Det brukar ju ordna sig tillslut och
jag har ju själv valt att göra trippen.
Men det är inte utan att jag tänker på det en
del och oroar mig liiite för hur det ska gå.
Jag kan nog inte anklagas för att vara ekonomiskt lagd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0