mmmåndag

Jag har njutit värmen hela eftermiddagen.
För en gång skull har jag haft ro nog att läsa.
I kjol och upprullat linne har jag legat utslagen på gräsmattan.
När solen gav upp på oss tog vi en sväng ut i nejden.
På den fyrhjuliga kamraten tog vi oss uppåt landet.
I alla fall en liten bit.
Mest på trevliga hela vägar men jag fick allt erfara
en och annan hålig och skumpig skogsväg.
Nu har jag sett Kärnsjön, Kaserna (Pontus Wikners hembygdsgård)
med utescen och stora gräsmattor som gjorda för picknick och
klätterskog med trädgunga för barnlek och avslutningsvis
fick jag också se Björid damm.
Det var jättefint alltihop å väldigt mysigt.
Naturligtvis har det också pekats ut hus till höger och
vänster där mer eller mindre bekanta människor bor.
Jag är så våldsamt nöjd med dagen så
det nästan känns oförskämt.
Ja, jag undrar hur länge jag kan få lov att ha det så här bra.
Men jag ska försöka att inte fastna i så onödiga funderingar.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Härliga försommar!

2010-05-31 @ 23:24:50
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Annelie

Inte västkusten denna gång, men förmodligen i augusti :-)

2010-06-01 @ 07:58:35
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0