Det där med bebisar...

...har tagit mycket tid att fundera på.
Jag har träffat en underbar man, som dessutom har samma
åsikter om hur man tar hand om och uppfostrar barn.
Det är inte helt självklart, har jag tidigare erfarenhet av.
Flera kompisar har nyfödda eller ganska små barn och jag blir helt betagen av dem allihop.
Y och jag har från början varit överens om att vi inte ska ha fler barn,
men vi pratar konstant om det och nu är inte självklart längre.
Vad är då problemet kan man fråga sig och det är det jag gör
om och om igen.
Jag är skitskraj helt enkelt.
Det är så mycket som kan gå fel.
Vi kanske inte kan bli gravida.
Det kanske går fel under graviditet eller förlossning, jag är ju ändå snart 38 och riskerna ökar.
Inte för att jag hade älskat ett barn mindre på grund av ett funktionshinder
men jag är väl medveten om tiden och kraften det tar.
Jag har en fantastisk son som snart är 15 år och som tycker att han har nog med småsyskon.
Vi behöver också ett nytt hus och en ny bil för att få rum med en 4-barns familj.
Både jag och Y har erfarenheter av vad småbarnslivet kan göra med kärleken och
vi är båda oroliga för att behöva uppleva det igen.
Visserligen så kan man väl hoppas att man lär sig av sina misstag.
Men det är ändå så att när jag ser på vad jag har nu och
hur livet ser ut så blir jag rädd för att ändra på något.
Jag är lyckligare idag än vad jag kan minnas att jag någonsin har varit.

Kommentarer
Postat av: kim

Det där med bebisar...



är något vi ska prata om- privat via telefon. Kanske jag kan bidra på något sätt. Kram!

2010-11-23 @ 14:07:35
Postat av: Åsa

Jag förstår ditt tänk. Och jag hoppas du inte tog illa vid dig av min kommentar tidigare.

Bäbisar är kul men det är som du säger - det är inte bara gull gull och ljuva stunder. Det är en baksida med allt. Ni kommer komma välja det som är rätt för er! Väljer ni att inte skaffa en tillsammans bäbis så får ni köra på det. Och inte älta "tänk om". För då kommer det bli jobbigt.

Min mamma var 38 när hon fick min lillebror. Och det funkade fint! Sen att han tycker mamma är som en dinosaurie - det får stå för honom. Min mamma är inte så hipp som du!!



Lycka till med vad ni än bestämmer!!

Kram

2010-11-23 @ 15:57:29
URL: http://javafaan.blogspot.com
Postat av: malin

Jag tog absolut inte illa upp Åsa och Kim, hade jag haft tid så hade jag kommit och hälsat på dig men vi får nog som sagt träffas på telefon istället, i alla fall tills schemat tillåter en liten Stockholmstripp. Kram till er båda :)

2010-11-23 @ 19:06:11
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: Annelie

Jag förstår båda dina resonemang. Hoppas ni kommer fram till vad som är rätt för er. Kram!

2010-11-24 @ 00:49:03
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Sara

Är själv 38 år och vill gärna ha ett barn till (om det går), men jag håller med dig om alla tankar som svindlar förbi. Inte helt lätt, men blir det av så är det menat. Vi har ju ändå turen att fått uppleva det en gång, så blir det en gång till är ju bara en bonus. Iallafall från min sida. Kram!!!

2010-11-25 @ 21:16:55
Postat av: Sara

Är själv 38 år och vill gärna ha ett barn till (om det går), men jag håller med dig om alla tankar som svindlar förbi. Inte helt lätt, men blir det av så är det menat. Vi har ju ändå turen att fått uppleva det en gång, så blir det en gång till är ju bara en bonus. Iallafall från min sida. Kram!!!

2010-11-25 @ 21:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0