morgontystnad

Vaknade kl 06.00 av klockradion som serverade nyheter på finska.
P4 råkar vara den enda kanalen som radion kan hålla inställningarna till.
Otaliga gånger har jag vaknat till ett öronbedövande och jävligt irriterande brus.
Nu var det i alla fall rent ljud även om nyheter på finska efter ett tag blir ganska
irriterande också, för att inte prata om den finska musiken som spelas efter nyheterna.
Det borde vara helt omöjligt att producera sådana mängder av så extremt dålig
musik som de verkar göra i Finland.
Det började ändå ganska bra men någonstans vid frukostbordet så vaknade obehaget.
Det kliar liksom inuti. Egentligen startade det med att jag är beroende. Jag behöver en bil.
Jag är van vid att klara mig själv hela tiden och att jag kan göra vad jag vill när jag vill.
Nu kommer jag inte ens till jobbet på egen hand. Jag fick beslutsångest och blev sur.
Stämningen något spänd och stel. 
Vi säger ingenting för säkerhets skull.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Bil är onekligen trevligt att ha. Hoppas att det löser sig.

2010-11-03 @ 18:17:13
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0