snöstorm

Nu snöar det i sidled.
Jag skulle varit på sjön idag.
Kanske är det mindre lämpligt så
jag har skjutit upp det till i morgon.

När jag skulle åka till jobbet i morse
så hade jag glömt att jag har ny bil.
Syster yster har begravt Nissan för gott så
nu står det en silverfärgad Renault Megáne här
ute som jag håller på att lära känna.
Den låser man upp med ett klick på bilnyckeln,
men jag hade bråttom och tänkte väl inte riktigt.
Jag öppnade dörren på det gamla viset genom
att stoppa nyckeln i dörren och vrida om.
Ajajaj, jag lättade antagligen en dryg
halvmeter från gatan när larmet gick.
Jag hade inte en aning om att nya
lilla bilen var utrustad med så hög röst.
I panik tryckte jag på bilnyckelknappen
igen och tack och lov blev den tyst.

Nu vill jag sitta framför en brasa
och värma mig med en kopp te och Y.
Det är lite mysigt att sitta inne när
det är så brutalt väder utanför.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Låter som en fin bil :-) Här snöar det också, man går inte ut frivilligt. Eller åker utan vinterdäck...

2010-11-09 @ 14:38:00
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0