nattliga eskapader

Inatt har jag vandrat i okänd ort vid havet,
kommit fel och genat genom främmande
människors trädgårdar. De boende verkade
inte tycka att det var det minsta konstigt.

Jag träffade en proffessor från Kristineberg,
som gärna ville stå och prata i solskenet.
Jag hade bråttom till en underjordisk
buss och tågstation, ursäktade mig och sprang.
Jag kom med ett tåg till någonstans.
I någonstans låg en flygplats och jag
skulle med ett plan till Uppsala.
Jag blev dock distraherad av en
amerikansk cheerleading fotograf vid namn Tony.
Vi fick till det och hånglade en stund
och jag glömde checka in.
Jag stod där och väntade men när
planet väl kom så fick jag inte åka med.

Jag missade det jävla planet till Uppsala
som var så viktigt att jag vaknade
alldeles svettig och andfådd av upprördhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0