sömn

Nu känner min kropp att det är långt gången vår.
Den slutar att sova.
Sommartid har jag nästan inget sömnbehov alls,
men nu i övergångsperioden känns det.

Den senaste veckan har jag sovit i snitt 5 timmar per natt.
Jag somnar två och går upp klockan sju.
På förmiddagen är det trögt.
Ett par koppar kaffe skakar om organen och tvingar
kroppen att gå upp och börja arbeta.

När jag väl har vaknat och är i rörelse så finns det
ingen anledning att gå till sängs igen,
så alltså ingen middagslur för mig.
Jag har aldrig förstått det där med att sova på dagen,
då blir man ju bara mer trött.

När väl kvällen är här så är jag på topp och inte ett dugg sömnig.
Jag försöker att gå och lägga mig i alla fall senast tolv,
men det blir senare och senare för varje dag.
TV:n brukar vara bra för att få hjärnan att sluta störa mig,
men i natt insåg jag att Xena börjar strax efter ett.
Hur kan man sova då?

Kommentarer
Postat av: Peter

Snart höst ;-)

2008-05-08 @ 15:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0