ge fler komplimanger

Många gånger så får man bara höra vad
man går för när det är något negativt.
Om man har gjort ett misstag.
Så är det i alla fall ofta för mig i mitt jobb.
Idag fick jag höra motsatsen.
Jag fick beröm av en man som själv beskriver sig som,
"..en person som lätt blir arg och skäller när något blir besvärligt eller går fel..".
Det kändes oerhört bra att få höra en
helt spontan positiv kommentar av just honom.
Han steg i mina ögon, för det är så sällan man möter
någon som har det kuraget och den självinsikten.
Jag tror nämligen att det krävs lite mod för att ge en komplimang.
Varför vet jag inte, men det kanske bara beror på att vi aldrig gör det.
Det ingår inte i vårt vanliga sätt att bemöta människor.
Ledsamt.
För visst blir du glad om någon talar om att du
har lyckats bra med något eller bara att du är fin i håret.
Jag ska försöka tänka på att göra det oftare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0