Leave

Jag är så totalt insnöad på en låt just nu...
Jag blir något fanatisk i mitt lyssnande.

Jag tar ut texten.
Letar upp ackorden (trots att jag troligen
aldrig kommer att lära mig att spela den).
Jag "YouTubar" den och spelar alla versioner jag hittar.
Med en översvallande passion låter jag rösten pressa
sig igenom alla barriärer (typ väggar och golv / tak).
Jag misstänker att mina grannar tycker att jag är
måttligt begåvad.

Låten som just nu upptar all hjärnaktivitet
heter Leave och spelas av irländaren Glen Hansard.
Den är med i soundtracket till filmen Once.
Helt uppslukande.
 

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ah, en man som sjunger med lite känsla! Jag gör som du med låtar, minus ackorden :-) Och finner jag nån bra musik i bakgrunden av en tv-film så kastar jag mig på pennan för att kunna googla texten för att få fram en titel.

2008-05-05 @ 03:01:16
URL: http://anneliehansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0