dagdrömmar

Det snöade igår.
Runt tio cm.
Nu ligger ett fint vitt täcke över allting
och gör tillvaron lite ljusare.
Jag hade ju visserligen hellre haft vårvärme
och strålande sol, men om man måste välja
mellan snö och den blöta betonggrå verkligheten 
vi levde i häromdagen så finns det ändå ingen tvekan om
att snö faktiskt känns en aning bättre.

Jag läser vad jag just skrev och blir lika förvånad som
vanligt över att vädret verkar vara så viktigt för mig. 

Jag ska åka på min första konferens.
En musselkonferens i Nantes i västra Frankrike.
14-19 juni, mitt i sommaren.
Jag beställde resan igår.
Det kändes fantastiskt. 
Det kändes så bra att jag bokade flyget hem två dagar efter konferensen har avslutats.
Jag har hotell till den 19 och flyg hem den 21 så nu har jag två dagar att hitta på saker på egen hand. 
Det blir årets semester.
2 dagar i Nantes.
Nej lite mer hoppas jag på, men resten får spenderas hemma på svenska västkusten.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Musselkonferens. Gud så gulligt det låter!

2009-03-13 @ 22:10:35
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: A

ler ni skulle gärna kunna få en del snö av oss här uppe!

f-n va less ja e på den nu...

2009-03-13 @ 22:19:21
Postat av: Annah

d va jag som skrev om snön..vet inte va som hände.. =)

2009-03-13 @ 22:20:57
Postat av: Anna T

Härligt att åka till Frankrike. Tycker också det låter väldigt gulligt med musselkonferens :)

Är så glad för snön, lyser upp så fint, snö fram till april och sedan fint vårväder.



Hur har du det framöver? Kaffesugen ngn dag?



Kramen

2009-03-13 @ 23:32:06
Postat av: Åsa

Jag vet vad du jobbar med men jag vill ändå säga att jag tycker att en musselkonferens låter så gulligt. Typ - vad har du gjort sen vi såg sist??

- Jag har varit på musselkonferens.



Ja, jag är knäpp. Hoppas du får fina dagar i sommar på din musselkonferens!!



//Åsa

2009-03-15 @ 17:09:32
URL: http://javafaan.blogspot.com
Postat av: Vicktoria

Jag håller med föregående talare...

Men Du, på vilket språk hålls konferensen?



saknar! När ses vi?



Puss, V

2009-03-16 @ 23:29:05
URL: http://vick2ria.blogg.se/
Postat av: malin

Haha, i mina öron låter det mest spännande.

Anna T, gärna kaffe någon dag.

V, konferensen hålls på engelska tack och lov. Vi ses så snart som möjligt hoppas jag...det har jag sagt länge nu:) Jag ska ta tag i det, lovar.

2009-03-24 @ 20:08:25
URL: http://mallanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0