Poker, teater och tapas

Helgen svischar förbi som vanligt.
I fredags skulle vi ha poker hemma hos mig.
En av tjejerna kunde inte vara med.
Vi är fem i vanliga fall och det är liksom en för lite.
Sex pers är optimalt.
Jag frågade C om hon ville hänga på.
Hon var upptagen och jag var ju inte ute i god
tid direkt så jag får väl skylla mig själv.
U skulle ta med sig dottern och Simon var ju här så
det passade ju bra.
Tyvärr visade det sig att U inte fick ihop det så
det slutade med att vi blev tre tjejer som skulle
äta och spela.
Lite synd men vi hade mysigt vi tre.
Maten var god och Sara G vann pokern.

Det där med tur i kärlek som man säger,
det lutade åt att mitt läge skulle vända.
Jag åkte ut först,
men jag har då inte märkt någonting
av den där kärleken
under resten av helgen,
så jag vet inte...

Igår skulle jag och Simon gå på glöggkväll hos M,
men Sarah och jag kom fram till att vi måste
gå på teater istället.
Sarah gav mamma en teaterbiljett i födelsedagspresent
och nu börjar helgerna tryta.
Om hon skulle få sin present före jul så
var det dags nu.
Vi gick på Backa teater och såg "Att döda ett tivoli".
Jättebra!!
En tonårings känslor och problematiska identitetssökande
gestaltat på ett fantastiskt övertygande sätt.
Jag blir så berörd och sitter
alltid och gråter på teater.
Gårdagens föreställning var inget undantag.
Efteråt frågar jag mig alltid samma sak.
Varför gör jag inte det här oftare?
Det var billigare än att gå på bio!
Det spelar ju ingen roll,
jag blir aldrig bättre på att ta mig iväg ändå,
men det var jättemysigt.

Vi avslutade dagen med ett resturangbesök på Mañana
(var ska den där ~sitta egentligen, blev det rätt?).
Extremt god mat!
Tapas, det blev väl 14 rätter tror jag.
Så gott!
En jättemysig helg.
Nu ska jag gå ner på stan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0