Ett oplanerat mail till idioterna

vet inte riktigt hur genomtänkt detta är, men jag blev
så jävla upprörd när jag var inne på deras hemsida.
Min mor och son hade inte hört om
"Rädda äktenskapet"- kampanjen härom veckan,
så jag googlade för att se vilka som låg bakom den
och för att visa dem.
Jag var tvungen och maila dem (ett långt mail)....

"Hej Jag måste säga hur ledsen och upprörd jag
bli för att människor har så småsinta och trångsynta
åsikter som ni.
Argumenten som ni högljutt hävdar har ingen substans.
Jag läser frågor och svar och blir förtvivlad...
Låter detta som viktiga argument i era öron?
Att det behövs en kvinna och en man för att göra ett barn är väl ingen nyhet direkt. 
Behövs det ett äktenskap för att göra ett barn?
Nej!
Ingen lag säger att du måste vara gift för att skaffa barn, 
så på vilket sätt är äktenskap något som skyddar barnen?
Hur många utomäktenskapliga barn finns det i sverige?
Hur hjälps dom av att äktenskapet bara kan ske mellan man och kvinna?
Barn med enbart en förälder....vars mamma eller pappa valt att lämna familjen,
kanske till och med lämna ett äktenskap och skilja sig,
hur blir dom barnen hjälpta av att äktenskapet bara kan ske mellan man och kvinna? 
Varför dra in barnen som argument över huvudtaget?  

FN:s barnkonvention (ur inledning och artikel 7)


"För att kunna uppnå en fullständig och harmonisk utveckling av sin personlighet, bör [barnet] växa upp i en familjemiljö, i en omgivning av lycka, kärlek och förståelse." "Barnet skall ha rätt att, så långt det är möjligt, få vetskap om sina föräldrar och bli omvårdat av dem."  

Det är i denna text inga som helst problem att få in äktenskap för samkönade.
Barn kan fortfarande få tillgång till en mamma
och en pappa i den mån det går, som för alla barn.
De kanske inte bor under samma tak men, hur många barn har en
plastpappa eller en plastmamma istället för den riktiga föräldern?
Det är ju också en brist för ett barn.
En familj med mamma och mamma eller pappa och pappa
kan ju ge barnet ännu mer lycka, kärlek och förståelse
än en mamma och en pappa som inte fungerar eller helt
enkelt inte är kapabla att ge någon människa kärlek eller trygghet.
Det finns sådana människor.

Ingen lagstiftning hjälper barn mot idiotiska vuxna!!  

De andra så kallade Fakta som ni räknar upp är ju bara en
samling riktigt gamla och förlegade åsikter.
Förstå nu att åsikterna och framförallt acceptansen för
att människor är olika förändras, blir medmänskligare.
Låt alla kunna få befästa sin kärlek inför GUD oavsett
om de råkar vara födda med samma kön.  
mvh Malin"

Kommentarer
Postat av: Annelie

Det är skönt med människor som engagerar sig. Såna som du. Tänk så förtappad min dotter ska vara som både är utomäktenskaplig OCH har fått en mamma som gillar tjejer. Tänk att det förtappade lyser med sin frånvaro kring henne...

2007-11-03 @ 13:42:48
URL: http://anneliehansson.blogg.se
Postat av: Annelie (igen)

Du kan få snön om du vill. Jag fryser!!!

2007-11-03 @ 13:44:04
Postat av: Vicktoria

Bra Malin! Bra rutet!

Puss

2007-11-03 @ 18:16:29
URL: http://www.vick2ria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0