trevlig resa

Träffade en gammal bekant på tåget hem.
Hon hade sätet mitt emot mitt.
(vad skum den meningen blev)
Vi åkte från Stockholm till Uddevalla och pratade utan uppehåll.
Kvinnan bredvid A verkade lite besvärad,
men mannen bredvid mig tyckte nog att det var underhållande
för jag hörde hur han fnissade till med
jämna mellanrum.
Tur att man kan roa någon.

På Stockholms central försökte man roa
människor med kändispingis.
Det hade kanske varit roligt om man
spelade pingis MED kändisar,
men så var det alltså inte.
De fick själva spela.
Jag såg Thomas Brolin mot Anki "nånting" från TV4
värma upp.
Då vände jag och gick ut i kylan.
Jag hann också se Thomas Bodström och
två jättekända svenska fotbollsspelare som jag
naturligtvis inte minns namnen på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0