Diagnos

Som vanligt på onsdagar så tillbringade jag kvällen på Butlers.
Quiz! Det gick inte så bra...
..eller egentligen gick det ju bra eftersom vi inte hade så många fel,
men vi slutade på en tredjeplats.
Proppfet vann.

Jag gick och köpte öl efter tävlingen.
På vägen tillbaka till bordet släppte jag ölen med blicken
och spillde såklart.
Jag ställde ifrån mig ölen och gick in på damernas
för att skölja av mig och utbrister när jag kommer in:
"Om jag får för mig att bli servitris någon gång så hejda mig".
Den förvånade kvinnan framför spegeln tittade på mig en sekund
och fortsatte sedan sminka sig.
"Vad har du gjort?" frågade hon.
"Jag kan fan inte bära någonting utan att titta på det. 
Så fort jag tittar på någonting annat än det jag bär på så spiller jag."
Jag torkade av armen och tröjan.
Kvinnan la ifrån sig sminket och högg tag i min hand.
Hon tog den andra också.
Hon klämde mig på handlederna och runt tummarna.
"Hmmm..." sa hon, precis som en fundersam doktor.
"Domnar händerna lätt om du sitter på dom, eller på natten när du sover?"
"JA!!" svarade jag alldeles exalterad.
"Det låter som Carpal tunnel blockad" fortsatte hon.
"carpa va???"
"Carpal tunnel blockad" upprepade hon och tillade att det var inte farligt alls.
"Det kan du få fixat. Ett jätte enkelt ingrepp. Dom går bara in här och rensar" 
Hon visade med en skära-upp-handlederna gest. (hu!!!)
Jag hade precis fått en diagnos på mitt usla serverande. 
Mycket spännande!

Dessvärre hade jag ju inte hört vad det var jag led av 
inte ens när hon upprepade det.
Så när jag insåg att jag inte kunde tala om för folk vad
det är för fel på mig så letade jag upp henne och
bad henne skriva på min servett.
 


0_0.jpg 
lite otydligt, men dock blått på beige. Diagnosen!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Om du får välja, se till att de söver dig. Jag har praktiserat på handkirurgen. Enkelt ingrepp. Ser förbannat äckligt ut.
/sjuksyrran

2007-10-04 @ 13:31:47
URL: http://anneliehansson.blogg.se
Postat av: sara

ibland domnar mina ben... hur gör jag då? ;-)

2007-10-04 @ 13:36:01
Postat av: malin

annelie: Tack för tipset:) men jag lider inte direkt av det så jag tror jag hoppar över det där med operation.
sara: låter som ett komplicerat ingrepp, men det går säkert att karva å rensa lite bakom hälsenan;)

2007-10-04 @ 14:53:37
Postat av: annah

ha ha ha,ja du sara...d blir till att skära av benen o rensa ur! =) Det där (med handlederna alltså) drabbar ofta städerskor..

2007-10-06 @ 19:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0