Nostalgitripp från Hunnebo till Uddevalla

Tidigare idag kom jag av någon anledning att tänka på båten.
Det var bra länge sedan jag tittade till den.
Å visst har det väl regnat en del?!
Jag insåg att jag nog var tvungen att åka ut till Hunnebo för att ösa båt.

Jag kom precis vid solnedgången å drabbades genast av ett mindre lyckorus
som följdes av en kraftig nostalgi.
Där jag satt i båten och öste dök tydliga minnen upp av nattliga dopp i mareld.
När jag och min ständiga vapendragare Annah visade det fantastiska nattliga ljuset
i havet för Stockholmarna som aldrig sett något liknande.

Ja just det...där alldeles övanför firade jag min 17:e födelsedag, då Annah och
pojkarna hade varit å smygfiskat kräftor och krabbor som överraskning.

På väg tillbaka i bilen körde jag genom Tossene.
Jag kände nästan doften av P:s gamla Saab och log i mörkret åt magpirret
som både hade med häftig förälskelse och en viss dödsångest att göra.
Han körde som en jävla biltjuv genom kurvorna.

Jag tog det lite lugnt upp för backen innan Hallindenrakan.
Det var ju precis där jag och D hamnade i bilkö,
för att någon hade krockat väldigt illa med en älg.

Alldeles innan rondellen kunde jag inte låta bli att fnissa lite för mig själv
åt minnet av den fina Liliann som bar sten och smutsade ner sig
när P:s avgasrör trillade av i farten. Å det gamla paret som inte vågade
öppna dörren och hjälpa till. Vi kunde ju varit ligister.

På krönet av sista backen ser man Herrestads kyrka som i en dal nedanför.
Jag har alltid tyckt att det är en av de finaste vyer som finns.
Hemma!

Det var en bra tur...


Kommentarer
Postat av: Lill

trevligt :)

2007-10-02 @ 00:01:19
URL: http://fashiontrashion.blogg.se
Postat av: n

braa ja vissteatt du inte var en surmutta ;) hahaha.. hur va portugalien?

2007-10-02 @ 00:01:56
URL: http://nooni.blogg.se
Postat av: Anonym

Nooni: Semestern var fantastisk. Ville inte åka hem. Men det är bara att börja planera nästa. Jag rekommenderar Lissabon som fan.
Lill: Mmm, riktigt trevligt.

2007-10-02 @ 00:07:19
Postat av: Annah

Hmmm....visst väcker d en hel del minnen!!! D är det enda jag verkligen saknar med den tiden..att ha en sann vapendragare i alla lägen.. =)+ att jag (totalt ovetande om vad som gällde) skällde ut killarna för att de slängde t-baks en hummerstackare som fastnat i nätet...

2007-10-06 @ 21:36:11
Postat av: malin

annah: men du kommer ju alltid vara min vapendragare i själ och hjärta, även om jag faktiskt tycker att du bor lite väl långt ifrån mig!

2007-10-08 @ 10:38:04
Postat av: annah

jo,jag vet... :)

2007-10-14 @ 15:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0