självförtroendeövning

Jag lyssnade på radion på vägen hem från jobbet.
Det var ett relationsprogram på nån kanal.
Det var tre tjejer i studion.

Men...hur trovärdigt kan det bli då?
Om tre tjejer sitter och diskuterar relationer,
lär ju inte stora samtalsämnet vara hur svåra tjejer är?!
Det blir ju bara en klubb för inbördes beundran
där man kan försvara alla dumheter som finns
bara för att det är en tjej som gör dom.
Dumheterna alltså.
Alla tre är dessutom hetero vilket gör programmet ännu smalare.

Jag kan tänka mig att det finns många 
som tycker att det är ett toppenprogram.
Det är ju bra.
Av mig får det inte många poäng,
men dom sa faktiskt en bra sak.
Det handlade om självförtroendehöjande åtgärder.
Så,
vad är det egentligen som är viktigt i alla relationer?
Jo, hur man påverkar varandra.
Jag kan tycka om någon som är vacker
men jag gör det inte för att personen är vacker,
utan för vad den personen väcker för känslor hos mig.

Alltså, istället för att lista bra egenskaper borde man lista
på vilket sätt man kan vara viktig för någon annan.
Saker som man tillför.

Det jävliga är ju om man inte kommer på
något som någon annan kan uppskatta.
Jag ska genast börja fundera på vad jag
ge för positiva känslor hos någon annan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0